30 April 2010

Cantik tak?

Semalam. Lepas balik kerja, aku terus mandi. (Tipu. Lepas bergayut telefon baru mandi) . Aku keluar keluar bilik air aku nampak adik perempuan aku.

Dia tengah tengok tv. Dok tergolek posing ala ala singa laut. Ya. Dia tengah mengandung sekarang hasil dari perkahwinan dia lah.

Aku perhati muka dia  macam ada sikit pelik. Oh. Dia mekap. Aku pun sound dia.

'Yang kau ni kenapa dah macam orang tak berapa centre aku tengok? Mekap petang petang dalam rumah ni? Kau takde kerja ke? Dengan mulut merah merah, maskara tebal tebal?'

Serius aku nampak dia macam pelik. Sebab dia jenis jarang mekap. Lepas tu dia cakap 'tapi aku mekap cantik kan? tak mekap cantik, mekap lagilah cantik'.

Aku jawab. Banyak lah kau punya cantik. Dah lah kau kebas barang aku. Kalau nak keluar takpe juga. Ni duduk dalam rumah je. Mental ke apa budak ni.

Tapi bagi aku memang dia cantik pun. Sweet. Dalam hati jela aku mengaku. Nak mengaku depan dia jangan harap la kan.

Aku pun cakap kat dia. Ni mesti kau nak dapat anak perempuan ni. Melawa sakan. Kalau macam tu, bagilah nama Nur Syawalina ke, Aidila Fitriah ke.

Sebab due date dia dijangka meletup dalam bulan raya. Wah dalam hati best dapat jadi Mak Teh. (Sebenarnya Mak Ngah tapi sebab aku putih sikit dari adik beradik aku, aku dah cop nak anak anak buah panggil Mak Teh)

Ok lah. Aku bukan nak cakap pasal anak dia sebenarnya.

Yang aku lawak tahap pecah perut.

Bila laki dia balik kerja tengok muka dia, terus cakap ' ni apa macam orang gila mekap mekap ni?'

Hahahahahaha. Aku dengan mak aku sesak sesak nafas tahan gelak.

 -------------------------------------------------------------------------------------------------


Moralnya di sini ialah wahai para suami, jagalah hati isteri anda, lebih lebih lagi time dia tengah mengandung. Walaupun die mekap macam lotong cakap je lah cantik. Pembawakan budak tu. Kah kah kah.

1 comment:

asma Pak Wahab said...

OK...aku gelak bace entry ni..kah kah kah...