04 February 2011

Ilusi optik seorang wanita.



Seorang perempuan mempunyai pelbagai cara untuk mencapai kesempurnaan fizikal, atau dengan kata lain menutup ketidaksempurnaan diri, berbanding dengan lelaki.

Satu, dada yang menggiurkan.

Dada yang leper atau tidak memberangsangkan boleh bertukar menjadi montok dan menjadi daya tumpuan dengan bertukar kepada push-up bra atau padded bra.


Da bomb!! Pandai pandailah cari push up/padded bra yang bersesuaian. Sekarang anda tak perlu jealous dengan Rozita Che Wan lagi.

Dua,  bentuk badan.

Bentuk tubuh yang tidak berapa curvy atau terlebih lemak boleh disembunyikan dengan memakai korset, untuk mendapatkan ilusi langsing dan figure berlekuk macam jam pasir. Ya, perempuan memang sanggup sakit untuk nampak cantik. Kepuasan diri, katanya.

Jam pasir yang seksi.
Figure 36-24-36 boleh dicapai dengan bantuan korset. Sakit sikit kena tahan la. Nak cantik kan.

Tiga, mata menggoda.

Dari kerana mata yang mempunyai kuasa, atau dari mata turun ke hati. Mata yang besar dan bersinar sinar memang boleh memukau sesiapa yang memandang. Bila kita bercakap dengan seseorang pun kita akan pandang pada mata nya dulu kan (bukan terus pada buah dadanya). Mata yang bewarna selain coklat kehitaman adalah satu bonus.


Pemakaian contact lenses banyak membantu. Pilih saja ukuran diameter dan warna yang berkenan. Faktor rabun bukan lagi satu alasan utama untuk memakainya. Malangnya aku ni penakut.


Perempuan comel mata besar macam ni siapa tak nak oh.




Empat, wajah jelitawan.

Tak susah, dengan bantuan pelbagai jenis alat mekap dari pelbagai jenama. Segala kekurangan atau cela pada wajah dapat disembunyikan. Yang kurang dapat dilebihkan. Mata sepet boleh jadi besar, bibir nipis boleh jadi tebal, kulit gelap boleh jadi cerah, kulit kasar boleh jadi halus.

Muka sebelah pakai mekap, sebelah lagi tak pakai.
OMG !! Jurumekap ini adalah sangat power. Baiklah, nak pergi belajar mekap sekarang.

Anything is possible, bebeh !!

Lima, ketinggian.


Ketinggian juga boleh menjadi satu dilema pada perempuan. Habis tu kau ingat kenapa boleh ada tercipta high heels sampai 12 inci? (eh ada ke? Ok yang ini aku main bantai je). Tapi point penting adalah, pemakaian kasut tumit tinggi juga boleh menimbulkan ilusi langsing pada perempuan. Kaki nampak panjang gitu. Kalau boyfriend galah, bila pakai heels barulah boleh berdiri sama tinggi, duduk sama rendah gitu.
Walaupun terdapat kajian yang mengatakan pemakaian high heels dalam jangka masa yang lama dan kerap boleh menyebabkan kesakitan tulang belakang, tapi peduli apa ye tak. Itu bukan penghalang.

 Merah itu seksi, Mak Ngah !!


Enam, pinggul yang rasa nak tepuk.

Apalah guna dah pakai push-up bra dan dapat dada yang montok serta badan yang menggiurkan, kalau punggung mu leper saja. Haha. Kini bukan lagi masalah, dengan terdapatnya silicone padded butt apa kejadah.
Pakai bendalah ni punggung nampak tebal sikit. Pandai pandailah jangan bagi sesiapa tepuk. Nanti terbongkar rahsia you.

Terlebih besar pun nampak macam cacat lah pulak.

Kim Kardashian pun pakai menatang ni?  Apa lagi pergilah dapatkan sekarang untuk kelihatan bootilicious sepertinya. Grrrr!!


Tujuh, rambut mayang mengurai.

Rambut adalah mahkota wanita. Rambut tak jadi masalah bagi wanita sekarang. Tak suka kerinting, boleh pergi luruskan buat rebonding. Bosan lurus, boleh buat curly wavy sikit. Dah bosan rambut curl, potong pendek pulak. Muak tengok rambut pendek sebab kurang cara nak gayakan, boleh panjangkan balik buat hair extension. Bosan tengok rambut hitam nampak melayu sangat, boleh pergi warnakan perang. Hari ni ungu, esok hijau pon boleh. Dah bosan ada rambut, pergi botak kan. Botak pon fesyen juga. Penat botak, pakai wig. Apa ada hal.




Ok yang ini adalah sampingan. Tahukah anda bahawa perempuan mempunyai pelbagai pose untuk menampakkan dirinya kurus (dalam gambar)?

Contohnya, ambil gambar dari angle atas/condong/45 darjah untuk sembunyikan dagu berlapis/mata nampak besar/muka kiut. (pose ni paling ramai orang buat). Malas nak cari gambar. Cuba godek gambar sendiri. Mesti ada kan?

Pose yang lain, google lah sendiri.



Jadi perempuan ni bertuah, bukan? Apa saja boleh diubah. Ketidaksempurnaan itu boleh dikatakan tidak lagi wujud. (Dari pandangan luaran).


Maka, pada pandangan anda, adakah perempuan ini merupakan makhluk

a)tak pandai bersyukur atau tak puas dengan apa yang ada?

b)kurang keyakinan diri?

c)terlalu mengejar kesempurnaan?

d)tuntutan nampak cantik setiap masa di hadapan semua orang?

e)memang suka nampak cantik?

f)nak pikat lelaki?

g)kesemua di atas.

No comments: