18 May 2011

Bangkit.

Kau boleh untuk bersedih, tapi janganlah ambil masa yang terlalu lama, sampai kau stuck dalam kesedihan kau tu. Cukuplah sekadar 2-3 hari kau meratap, lepas tu bangkit lah dan move on ! Jangan pandang  belakang. Aku tahu memang mudah berkata-kata dan aku sendiri tak pernah rasa apa yang kau rasa,tapi kau tak pernah cuba pun. Kau masih lagi duduk di situ memandang benda yang sama. Dah berbulan-bulan pun.

There is only one reason why a man dumps you. Obviously because he doesn't want you. There is nothing wrong with you. Not because you're not beautiful, not because you're not good enough for him or whatever. It's not you. It's him. He just doesn't want you. Anymore. Period.

I know that i am the least eligible person to say this. But do you know what is your biggest mistake?

You are in love with the man you can't have, and the man you can't love. That's it. I'm sure you know, but still you don't have the guts to let go. You might think it is holding on that makes you stronger, but sometimes it's letting go.

Stop being pathetic. Get your ass up and move on !

'Sometimes all you need is a broken heart to realize that something even better is right in front  your eyes, just waiting to be found'
'You only love him because you fear that he just might be the only one that will ever love you'





Aku paling tak suka entry ini. Sebab bahasa aku bercampur baur dan merupakan entry kedua berturut-tutut mengandungi unsur-unsur cinta.












3 comments:

Anonymous said...

u'll never know the feel until u face it urself...org boleh ckp itu ini..sabar..life must go on...tp ade tak org pikir yg apa yg lelaki wat itu boleh menjahanamkan masa depan dan harapan wanita

Yatt. S said...

Sebab tu aku cakap 'Aku tahu memang mudah berkata-kata dan aku sendiri tak pernah rasa apa yang kau rasa'.

Tapi aku tak fikir perpisahan tu boleh menjahanamkan masa depan wanita. Masa depan kita bukan terletak di tangan dia.Kalau lelaki tu boleh buat kau meraung meratap sampai lupa dunia, lupa orang sekeliling yang masih ada di sisi kau, then aku rasa he definitely doesn't worth the tears.

Unless kalau 'apa yang lelaki wat' itu memang sesuatu yang betul-betul menjahanamkan. I guess you know what i mean.

Anonymous said...

ye mmg masa depan seorg wanita tu bukan terletak di tgn lelaki tu....agree with u...n apa yg lelaki itu 'wat' mmg menjahanamkan...tp apa pun xguna menangis pd yg dh xmo kt kita lagi...ada x kita fikir ttg masa yg dihabiskan?duit yg dihabiskan?prasaan org tua yg di beri hrpn palsu?nk berdepan dgn sedara mara yg dh kenal bakal menantu palsu?